کولیوند مطرح کرد؛

ضرورت مداخله فوری سازمان ملل برای توقف حملات در لبنان

رئیس جمعیت هلال احمر نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در لبنان و احتمال نسل کشی هشدار داده و خواستار مداخله فوری سازمان ملل برای توقف این حملات شد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر ایران با اشتفان پریزنر ، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، دیدار و گفت وگو کرد.

این دیدار به منظور ابراز نگرانی از وقوع یک فاجعه انسانی دیگر در لبنان و هماهنگی برای ارسال کمک های بشردوستانه انجام شد.

در این دیدار کولیوند با محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان، به جنایات این رژیم از جمله هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی، کشتار غیرنظامیان، حمله به آمبولانس ها و نیروهای امدادی و تعطیلی بیمارستان ها و مراکز درمانی اشاره کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در لبنان و احتمال نسل کشی هشدار داده و خواستار مداخله فوری سازمان ملل برای توقف این حملات شد.

کولیوند همچنین گزارشی از ارسال محموله های کمک های بشردوستانه توسط جمعیت هلال احمر ایران به لبنان ارائه کرد و با تأکید بر شرایط بحرانی این کشور، به نیاز مبرم مردم لبنان به دارو، تجهیزات پزشکی، اقلام غذایی و زیستی اشاره و آمادگی جمعیت هلال احمر را برای ارسال محموله های بیشتر اعلام کرد و بر ضرورت مشارکت فعال و همکاری سازمان ملل در این زمینه تأکید داشت.

در ادامه، آقای اشتفان پریزنر از تلاش ها و کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران به مردم لبنان قدردانی کرد و با ابراز تأسف از شرایط ناگوار لبنان، به بی خانمان شدن بیش از 600 هزار نفر در نتیجه این حملات اشاره کرد.

وی بر اهمیت ارسال سریع کمک های نقدی و غیرنقدی به مردم لبنان تأکید داشت.

همچنین، وی از جان باختن 230 نفر از همکاران سازمان ملل در غزه و 2 نفر از نیروهای کمیساریای عالی پناهندگان در لبنان ابراز تأسف کرد و بر اهمیت حفظ امنیت امدادگران در این مناطق تأکید کرد.

در پایان، دو طرف به بررسی راهکارهایی برای تسهیل و تسریع ارسال کمک های بشردوستانه به لبنان پرداختند.

نظرات

captcha